4 Nisan 2008 Cuma

GUL BOREGIM VE EV USULU ISKENDER



Cocuklara okuldan geldiklerinde yaptigim gul boregi tarifini yazmama gerek yok herhalde hazir yufkadan yaptim .
Asagida gorununen ev usulu iskender ise benim tarafimdan uydurulmus sastim yemegidir.
Evde sebze olmayinca alisverise gitmeye 'de usenilirse ortaya boyle uyduruk bir yemek cikiyor iste.Uyduruk diyorum ama lezzeti o kadar guzeldiki benim gibi hergun ne yemek pisirsem diye sikinti cekenlere siddetle tavsiyemdir.Neyse lafi uzatmadan gelelim tarifine.
Cok teferruata gecmeden kisaca anlaticagim ,cunki ben yaparken malzemelerin ne kadar gittigine dikkat etmedim.
MALZEMELER
KUSBASI DOGRANMIS ET
2 SOGAN
6 DIS SARIMSAK
TAVADA KAVURMAK ICIN BOL TEREYAGI
1 PIDE (BEN EVDE KENDIM YAPTIM)
YOGURT ,TUZ,KIRMIZI BIBER.
YAPILISI
Once pideyi evde yapacaksaniz normal ekmek hamuru gibi yogurun.Sonra bir tepsiye pide sekli vererek incecik yayin ve bir bicak yardimiyla uzerine baklava dilimleri gibi cizgiler cizin.Firina koyun 225 c pisirin .Diger taraftan etleri bir tencereye alin uzerini biraz gececek sekilde su dokun ,bir sogani butun olarak tencerenin icine koyun ve tuzunuda atarak pisirmeye birakin.
Etler iyice haslandiktan sonra,bir tavaya tereyagini koyun uzerine bir buyuk soganla iki dis sarimsagi dograyin.(SOGANLARI IRI IRI, SARIMSAKLARIDA KUCUK KUCUK DOGRAYIN.)
Diger tarafta pisen pideyi kup kup dograyin,ayri bir tencerede biraz yagda dort buyuk dis sarimsagi ince ince dograyin ve ekmekleri icine atin bir guzel karistin dibine yapismmamasi icin uzerine biraz et suyu dokun ve karistirin.
Buyukce bir borcamin en alt katina et suyu ve sarimsakla islanmis ekmekleri yayin onun uzerine etleri ve ustune ise sarimsakli yogurt gezdirin .(Arzuya gore kirmizi biberli yagda gezdirebilirsiniz uzerine.)Aklima gelmisken soyliyeyyim ben denemedim ama sanki bu tarifi bayat ekmeklerlede deneyebiliriz ne dersiniz?AFIYET OLSUN.

6 yorum:

gezgincigencler dedi ki...

canım benim ilk yorum bana nasipmiş....börek harika görünüyor her ne kadar midem küçülse de şu birkaç günde hala içimde kıpırdanan birşeyler var:)))mükemmel olmuş ellerine sağlık...ayrıca dualarım seninle biliyorum yine birinci olacaksın...


sevgilerimle

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik börek nefis olmus..Ayriyetten ev usülü iskenderi bende evde denemeye karar verdim..Tarif icin cok tesekkür ederim..


SEVGILER

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

börek cok $IK olmus canim, iskenderde nefiss görünüyor, ellerine saglik ..

kocaman sicacik sevgilerimle ..

Jasminskager dedi ki...

Gonul'cum ne guzel azimli bir sekilde ilerliyorsun darisi benim basima.
Guzel dualarin icin ise cok tesekkurler canim.

Jasminskager dedi ki...

Nilgun hanim denediginize pisman olmiyacaksiniz simdiden afiyet olsun.

Jasminskager dedi ki...

Hasret'cim yorumun icin tesekkurler yine beklerim canim.