28 Şubat 2008 Perşembe

EV YAPIMI LAHMACUNLARIM

Evet cok sukur sonunda tutturabildim ,soyle incecik acilmis citir citir bir lahmacun hamurunu.Cocuklugumda ne zaman canim lahmacun cekse ,aksama babamin elinde kagitlara sarili sicacik lahmacunlari gorurdum,babalik iste malum oluyrdu herhalde.Burada ise herkes ekmegini ,boregini lahmacununu kendi yapiyor.Bilen icin guzelde bilmeyen icin tabiki zor.Ama bende basladim artik kendi ekmegimi lahmacunumu evde yapabiliyorum cok sukur. Tarifini en kisa zamanda ekleyecegim.
MALZEMELER
2 su bardagi sut
1 su bardagi su
1/2 su bardagi sivi yag
1 kibrit kutusu kadar yas maya(veye 3 tatli kasigi kadar toz maya)
tuz ve alabildigine un.(Kulak memesi kivaminda olacak)
IC HARCI ICIN
Kiyma,sogan,maydonoz,sivri biber ,konserve domates,salca,tuz,karabiber,
YAPILISI
Ic harci icin olcu vermedim ben hep goz karari yapiyorum.Kiymayi bir kaseye alin, icine robottan gecirdigimiz sogani,biberi,ekleyin.Maydonozlari ince ince dograyip icine domatesi, salcayi ,tuzu ve karabiberinide ekleyip uzerine 1 bardak su dokup yogurun.
Hamurdan avuc ici buyuklugunde bezeler alip incecik acip,karisimi bir kasik veya elinizle hamurun her yerine surun.Daha sonra firina koyun kizarinca ya kadar pisirin.Ben 225 derecede pisirdim.AFIYET OLSUN.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ohhhhh pek severim lahmacunu .. :) ev yapımıda ne güzel olur ...

Ellerinize sağlık

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

selam..lahmacunlar ye beniii diyooo..eline saglık canım yanınada ayran ohhh..afiyet olsun.sevgiler

çınarkurabiye dedi ki...

tubacım annem evde lahmacun yapmak istiyor,,dün sende görünce lahmacun resmini tarifi baya aramıştım..bugün ekleyeceğinide öğrendim bekliyoruz canımcım..öptüm

sevgiler
gözde

EZGi :)) dedi ki...

lahmacuna bende baılırım.ellerine saglık canım.harika görünüyor.sevgiler

Adsız dedi ki...

canım çok güzel görünüyor
ellerine sağlık
kocaman sevgiler